Dynamiek in logistiek

Nederlandse logistiek in een veranderd internationaal speelveld
29e Nationale Distributiedag (NDD)

Tijdens de Nationale Distributiedag (NDD) 2016 staat het internationale speelveld centraal. De wereld verandert, goederenstromen veranderen en ook de markten in Azië en de Verenigde Staten veranderen. Wat betekent dit voor Logistiek Nederland? De Nationale Distributiedag is de perfecte gelegenheid onze leden en de rest van het logistieke netwerk bij te praten over alle ontwikkelingen. Met een gevarieerd en inspirerend programma brengen we alle facetten onder de aandacht.

De NDD 2016 vindt plaats in de logistieke topregio Midden-Brabant. Voorafgaand aan het middagprogramma biedt Logistiek Midden-Brabant u naast een kijkje in de keuken bij bedrijven uit de regio een interessante kennissessie.

Programma 13 oktober

09.30 - 13.00

Regioprogramma met diverse bedrijfsbezoeken in Midden-Brabant

14.00 - 18.00

NDD congres ‘Dynamiek in logistiek’

18.00 - 20.00

Aperitief en dinerbuffet



Toegangsprijs leden
€ 185,-
Toegangsprijs niet-leden
€ 595,-


Datum
13 oktober 2016
Locatie
LOFT, Tilburg

Congresprogramma

13.00 - 14.00 uur
Ontvangst deelnemers congres inclusief broodjeslunch

14.00 - 18.00 uur
Welkomstwoord door Carel Paauwe, Voorzitter NDL/HIDC.

Opening door Peter Noordanus, burgemeester Gemeente Tilburg

Congres o.l.v. dagvoorzitter Remco Buurman, Algemeen Directeur NDL/HIDC

Rob de Wijk, directeur The Hague Centre for Strategic Studies, geeft u inzicht in de mondiale geopolitieke ontwikkelingen en wat dat in de komende decennia kan gaan betekenen voor handel en investeringen.

Albert Veenstra, Wetenschappelijk Directeur van DINALOG, geeft zijn visie op de veranderingen in internationale logistieke stromen door onder andere de verandering van productielocaties, verandering van koopkracht en verandering van vervoersmodaliteiten.

Lars Breedveld, Director European Operations van Samsung SDS Europe, gaat in op de consequenties van bovengenoemde ontwikkelingen in de praktijk en de wijze waarop Samsung hierop geanticipeerd heeft.

Speed dating event (GESLOTEN)
Maak van de gelegenheid gebruik in contact te omen met partijen die u altijd al had willen spreken! U geeft aan wie u wilt spreken, wij regelen dit voor u.

Na de pauze en het speed dating event kunt u deelnemen aan een van de volgende workshops:
  1. Risk & Compliance
  2. Presenteren in het Engels voor verschillende culturen
  3. Zaken doen in China
  4. Zaken doen in en met de Verenigde Staten (VOLGEBOEKT)
  5. Export van innovatieve logistieke diensten: van kans naar praktijk (VOLGEBOEKT)
  6. Holland Logistics Library (VOLGEBOEKT)
  7. Tech & Touch innovaties in "the war on talent”? (VOLGEBOEKT)

Presentatie van de resultaten van de studie “Benchmarking Nederlandse regio’s vanuit een supply chain perspectief”

Overhandiging van de traditionele poetsdoek aan de voorzitter van MidPoint Brabant, Wil Versteijnen, gevolgd door een paneldiscussie onder leiding van Remco Buurman met Erik de Ridder, Wethouder Gemeente Tilburg, Ronald Bakker, Wethouder Gemeente Waalwijk en Wil Versteijnen.

Samenvatting door Remco Buurman, Algemeen Directeur NDL/HIDC.

18.00 - 20.00 uur
Aperitief en dinerbuffet

Workshop 1: Risk & Compliance

Het ontgaat niemand dat wij in een snel veranderende wereld leven. Het economisch zwaartepunt verschuift van West naar Oost en er doen zich wereldwijd diverse brandhaarden voor met vluchtelingenstromen en politieke repercussies tot gevolg. Ook in de supply chain zijn die veranderingen en brandhaarden voelbaar. Politieke spanning (of ontspanning) resulteert veelal onmiddellijk in (wijzigingen in) sanctieregimes. Niet alle goederen en diensten zijn vrij verhandelbaar, laat staan op wereldwijde schaal. U kunt worden geconfronteerd met verstekelingen aan boord van vrachtwagen of schip en aansluitend met de gevolgen daarvan. Een adequate risicoanalyse (inclusief ‘Know Your Customer’) en het ‘Compliant’ zijn met sanctie- en exportregelgeving is dezer dagen eens te meer belangrijk. De workshop beoogt de noodzakelijke ‘awareness’ te creëren, alsook waar mogelijk nuttige handvatten aan te reiken.



Spreker: Marc Padberg, Kneppelhout & Korthals Advocaten

   

Workshop 2: Presenteren in het Engels voor verschillende culturen


Tijdens deze workshop wordt u door specialisten meegenomen door de do’s en don’ts bij het presenteren in het Engels voor verschillende culturen. De nadruk ligt op de bevordering van het zelfvertrouwen en het spreekgemak en we gaan in op de volgende onderwerpen:



  • Uitspraak, intonatie en articulatie
  • Gesprekssimulaties gericht op praktijkgerichte mondelinge vaardigheden presenteren
  • Cultuur
  • Diplomatiek en tactvol formuleren
  • Beleefd en onbeleefd, formeel en informeel taalgebruik
  • Omgangsvormen
  • Gebruiken en gewoontes
  • Valkuilen en valse vrienden


Workshop 3: Zaken doen in China


Tijdens deze workshop wordt u door Floriske Deutman, Sinoloog, bijgepraat over de wijze waarop u zaken doet in en met China. Floriske neemt u mee in de Chinese zakelijke etiquette, wat zijn de do’s en dont’s? Daarnaast schetst zij een kader van Chinese politieke en (sociaal-)economische situatie.


Spreker: Floriske Deutman, Dutch Sino Business Promotions B.V.

   

Workshop 4: Zaken doen in en met de Verenigde Staten (VOLGEBOEKT)


Voor ondernemers die al zaken doen in de Verenigde Staten of van plan zijn dat te gaan doen is deze workshop zeer aan te raden. Alec Boydston, Commercial Specialist bij de Amerikaanse Ambassade, gaat in op wat u misschien nog niet weet over het land van de onbegrensde mogelijkheden en haar bevolking. Hij helpt u Amerikanen beter te begrijpen om succesvol zaken met hen te kunnen doen. Daarna vertelt Holly Lindquist Thomas, Deputy Counselor Political and Economic Affairs bij de Amerikaanse Ambassade, u over het belang van TTIP, het Transatlantic Trade and Investment Partnership. Het veelbesproken akkoord biedt na ondertekening kansen voor uw onderneming.


Sprekers: Alec Boydston, Commercial Specialist bij de Amerikaanse Ambassade en Holly Lindquist Thomas, Deputy Counselor Political and Economic Affairs bij de Amerikaanse Ambassade

       

Workshop 5: Export van innovatieve logistieke diensten: van kans naar praktijk (VOLGEBOEKT)


De wereld verandert, en de kansen voor export van innovatieve logistieke diensten en kennis nemen de laatste jaren toe. Over de gehele wereld is er een potentiele behoefte aan Nederlandse logistieke diensten, vaak met een focus op Supply Chain Management. Maar hoe grijp je deze exportkansen in de praktijk? In deze workshop vertellen Nederlandse innovators meer over hun successen maar ook de geleerde lessen bij het ontginnen van nieuwe exportmarkten. We geven u ook inzicht in het Nederlandse netwerk van handelsbevordering over de gehele wereld. Zo reiken we u de handvaten aan om de export van innovatieve logistieke diensten gestructureerd op te pakken.



Sprekers: Liesbeth Staps, TKI Dinalog en Kees Verweij, Buck Consultants International



   

   

Workshop 6: Holland Logistics Library (VOLGEBOEKT)


Vorig jaar namen we u tijdens de NDD in een workshop mee naar hoe de 'virtuele koffer’ voor de logistieke buitenland promotie eruit moest gaan zien.
We gaven u een update van de inventarisatiefase en vroegen ook u om input. Inmiddels is de ‘virtuele koffer’ een logistiek informatie platform geworden dat u wellicht herkent onder de naam Holland Logistics Library. (www.hollandlogisticslibrary.com)


Karen Zeilstra, managing partner van Amsterdam Soil, zal u een update geven over waar we op 13 oktober zijn met de Holland Logistics Library en zal u laten zien wat u er zoal mee kunt. Ook dit keer haalt zij weer ideeën bij u op. Dit jaar is zij met name gericht op welke soort content u graag zou willen aantreffen op de Holland Logistics Library. We zijn op 22 april jl. de site gestart met een flink gevulde basisbibliotheek en deze is in de zomer uitgebreid met regionale content. We zouden ook graag van u willen horen wat u graag in de library zou willen vinden, waar heeft u wat aan als u de kennis en kunde van logistiek Nederland in het buitenland promoot.


Neemt u vooral eens een paar minuten de tijd om eens een bezoek te brengen aan de Holland Logistics Library (www.hollandlogisticslibrary.com) en meld u aan als member zodat u geen update meer zult missen.



Spreker: Karen Zeilstra

Workshop 7: Tech & Touch innovaties in 'the war on talent' (VOLGEBOEKT)


Hoe bereikt u uw markt, uw (potentiële) klanten en uw toekomstige medewerkers?
Onze vindbaarheid en het online goed en snel bereiken van mens en markt spelen een grote rol in succesvol ondernemen. Social marketing en online tools helpen u om die beste mensen te vinden. En zeker in de logistiek: zonder de juiste mensen gebeurt er niets.


Joost Gons, strategie- en innovatiemanager Randstad Holding en Jan-Paul Beukema, (social) marketeer, radio host en 16-jarige nerd, nemen u mee in de laatste ontwikkelingen van tech & touch innovaties en laten u zien met welke middelen u morgen al direct resultaat boekt. Zij vertellen hoe u social marketing/online tools inzet om de juiste doelgroepen via de juiste platforms te benaderen. Zo is de beste medewerker ook in de toekomst vindbaar, voor u als logistiek werkgever, en voor ons als uitzender.


Doe ook uw voordeel met de best practices die wij met u delen. Wij nemen u onder andere graag mee hoe Tempo-Team jong talent inzet ten behoeve van innovaties in de wereld van HR, bijvoorbeeld met de Tempo-Team Hackathon. En met welk resultaat.


Laat u inspireren door de innovatiekracht!


Tempo-Team maakt deel uit van Randstad, een wereldspeler op het gebied van HR-dienstverlening. Het Randstad Innovation Fund innoveert om die wereldspeler te blijven.


Sprekers: Joost Gons, innovator bij Randstad Holding en Jan-Paul Beukema, (social) marketeer

       

REGIONAAL PROGRAMMA


Deelname aan dit programma is beperkt tot 215 personen en alleen mogelijk in combinatie met een bezoek aan het middagcongres. Het programma is Nederlandstalig.


Voorafgaand aan het middagcongres organiseert Logistiek Midden-Brabant een aantal bedrijfsbezoeken in de regio.


09.30 – 10.00 uur
Ontvangst deelnemers regionaal programma in LOFT in Tilburg.

10.00 – 10.15 uur
Welkomstwoord door Wil Versteijnen, voorzitter MidPoint Brabant, en toelichting regionaal programma door Sandra Smit (Gemeente Tilburg) en Dick Hoeks (MidPoint Brabant).



Na afloop van het programma gaat u naar De LOFT waar u een lunch wordt aangeboden door Logistiek Midden-Brabant. Aansluitend vindt het congres ‘Dynamiek in logistiek; Nederlandse logistiek in een veranderd internationaal speelveld’ plaats.

Tour A: Bezoek aan De Mandemakers Groep (max. 40 personen) (GEANNULEERD)


Bent u bekend met het ambitieuze familiebedrijf De Mandemakers Groep (DMG)? Als u ooit een keuken, nieuwe meubelen of badkamer hebt gekocht bent u waarschijnlijk in een van de winkels van DMG geweest.



In de loop der jaren is DMG uitgegroeid tot de meest toonaangevende en grootste werkgever in Nederland op het gebied van keukens, meubelen en sanitair. Oprichter Ben Mandemakers is altijd zijn grenzen blijven verleggen. Na het toevoegen van Sanitair en Meubelen aan de organisatie is hij met succes de grens overgegaan. DMG mag zichzelf nu ook in Duitsland marktleider noemen en er zijn showrooms in België, Bonaire, Curaçao en Singapore. Er werken circa 5.000 medewerkers wereldwijd die zorgen voor een totale omzet van ongeveer 1,1 miljard euro.



Met zijn ruim 250 filialen in Nederland en meer dan 100 filialen in het buitenland is een goede supply chain voor DMG van groot belang. Tijdens het bezoek op 13 oktober kunt u een kijkje in de keuken nemen bij dit ambitieuze familiebedrijf uit Waalwijk, gelegen in Midden-Brabant.



Na afloop van het programma gaat u naar LOFT waar u een lunch wordt aangeboden door Logistiek Midden-Brabant.

Tour B: Bezoek aan Syncreon (max. 30 personen) (VOLGEBOEKT)


syncreon is een logistieke dienstverlener gespecialiseerd in het ontwerpen en management van nieuwe logistieke oplossingen. Het bedrijf is ontstaan in 2007 toen Walsh Western International en TDS Logistics de krachten op het gebied van supply chain management verenigden binnen één organisatie.


syncreon richt zich met name op de technology en automotive markt en is vooral bekend vanwege de focus op operational excellence, en de integratie van nieuwe klanten en oplossingen. syncreon werkt met eigen software en de dedicated solutions en implementatieteams helpen klanten in de logistieke wereld in vele vormen. Vanuit Tilburg, Waalwijk, Venray en de Maasvlakte bedienen zij grote merken zoals Dell. Op 13 oktober kunt u een interessant bezoek krijgen aan de vestiging van Syncreon in Tilburg en ziet u met eigen ogen welke VAL activiteiten dit bedrijf te bieden heeft. Meer info kunt u vinden op: syncreon.com


Na afloop van het programma gaat u naar LOFT waar u een lunch wordt aangeboden door Logistiek Midden-Brabant.


Tour C: Bezoek aan GVT Group of Logistics (max. 30 personen) (VOLGEBOEKT)


De unieke kracht van multimodaliteit en een stevige basis in Benelux distributie geven GVT Group of Logistics een krachtige positie op de Nederlandse markt. Met het hoofdkantoor in Midden-Brabant (Tilburg) bedienen zij met een team van meer dan 700 professionals dagelijks opdrachtgevers met een combinatie van transport en logistiek. GVT beschikt over een fijnmazig distributienetwerk, moderne magazijnen en middels verschillende inland terminals (2xBarge/2x Rail) die Tilburg verbinden met Rotterdam en Antwerpen. Verder biedt het bedrijf intermodale transportoplossingen, zowel binnen de Benelux als naar de rest van Europa.


De laatste ontwikkeling is dat in samenwerking met CDIRS ,GVT een directe treinverbinding tussen Chengdu (China) en Tilburg heeft gerealiseerd wat de regio direct verbindt met Azië (OBOR). Tijdens het bezoek aan GVT krijgt u een kijkje in de keuken van GVT Group of Logistics en krijgt u een goede indruk wat zij betekenen in het logistieke knooppunt Midden-Brabant.



Na afloop van het programma gaat u naar LOFT waar u een lunch wordt aangeboden door Logistiek Midden-Brabant.

Tour D: bezoek aan Claassen (max. 25 personen)


Iedereen in de omgeving Midden-Brabant kent wel het logistieke bedrijf Claassen Logistics uit Tilburg. Een echt familiebedrijf dat al meer dan 150 jaar logistieke diensten verzorgd. Sinds 2000 voeren wij de titel Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier’. Iets waar we bijzonder trots op zijn. Het predicaat is een Koninklijke onderscheiding voor kleine en middelgrote bedrijven, die niet noodzakelijkerwijs ook aan het Hof hoeven te leveren. Het gaat om bedrijven van ten minste honderd jaar oud met een zeer goede reputatie in de regio. Zij onderscheiden zich door kwaliteit, soliditeit en continuïteit.


De tijd dat Claassen Logistics alleen maar distributie in de Benelux verzorgd ligt al ver achter ons. We bieden het totale pakket aan bij onze klanten. Hiermee bedoelen we opslag, distributie en transporten door heel Europa, documentatie (ook douane-), containertransporten wereldwijd en ga zo maar door. We opereren vanuit 2 vestigingen, Tilburg en Meppel. Met 120 trekkende eenheden, en ruim tweehonderd fanatieke medewerkers verwerken we dagelijks ruim 1500 zendingen die binnen 24 uur bij de klant afgeleverd dienen te worden.


Een persoonlijke klantenservice staat bij ons dan ook hoog in het vaandel. We onderscheiden ons door de klant zoveel mogelijk te “ontzorgen” en mee te denken in oplossingen. Ons motto is daarom ook “Wij gaan voor u“.


Met trots verwelkomen wij u graag op dinsdag 13 oktober in onze vestiging in Tilburg om u te tonen hoe we dit alles bewerkstelligen.


Na afloop van het programma gaat u naar LOFT waar u een lunch wordt aangeboden door Logistiek Midden-Brabant.

Tour E: Bezoek aan Audax Media Logistics (max. 25 personen)


Media Logistics, onderdeel van het familiebedrijf Audax is dé innovatieve logistieke partner in Nederland. Wij zijn marktleider op het gebied van kranten en tijdschriften. Wekelijks worden er vanuit Gilze ruim 6000 verkooppunten beleverd. Media Logistics blinkt uit in logistieke diensten als transport, opslag, orderverwerking, warehousing, distributie en retourlogistiek. Ruim 50.000 m2 verwerkingsruimte wordt hiervoor gebruikt.


Onlangs is Media Logistics gestart met e-logistics en e-packing. Hierbij ligt de focus op partnerships met retailers en webshops met assortimenten als speelgoed, kleding, schoenen, farma en lifestyleproducten. Vanaf januari 2017 breiden wij uit en wordt de nieuwe naam Audax Logistiek. Deze naam dekt de lading beter voor de diensten die wij aanbieden.


Er werken bij Media Logistics ongeveer 400 werknemers. Op 13 oktober bent u welkom voor een rondleiding door ons prachtige bedrijf wat bijna 24uur per dag actief is.


Naast Media Logistics heeft Audax nog een drietal andere pijlers: Retail, Distributie en Uitgeverijen. Gezamenlijk zorgen ongeveer 900 collega’s voor een omzet van 235 miljoen euro (2015).


Na afloop van het programma gaat u naar LOFT waar u een lunch wordt aangeboden door Logistiek Midden-Brabant.


Tour F: bezoek Xenos (max. 25 personen) (VOLGEBOEKT)


Xenos is in 1973 opgericht binnen de kruideniersformule P. de Gruyter & zn., naar model van een winkelformule uit het oosten van de Verenigde Staten. Uit landen als China en India werden artikelen geïmporteerd die in Nederland nog nergens in de schappen lagen. Xenos is Grieks voor ‘vreemd’, waarmee het voor Nederland destijds nog onbekende assortiment direct de juiste benaming kreeg. Alles wat leuk, anders en lekker was kon je er kopen.
In de jaren '80 werd Xenos onderdeel van de Blokker Holding, waardoor het assortiment werd vergroot en het aantal winkels fors uitgebreid. Vanuit de eerste drie vestigingen in Eindhoven, Amsterdam en Utrecht groeide Xenos uit tot een internationale keten van woon-, huishoud- en cadeauwinkels, waar trendy, decoratieve, verrassende en praktische producten en accessoires tegen lage prijzen worden verkocht. Op dit moment heeft Xenos zo'n 260 winkels in Nederland en Duitsland.


Tijdens het bezoek krijgt u te horen hoe Xenos inspeelt op de veranderde wereld van de logistiek waarin o.a. mechanisatie en de e-commerce de supply chain van Xenos veranderen.


Na afloop van het programma gaat u naar LOFT waar u een lunch wordt aangeboden door Logistiek Midden-Brabant.


Tour G: Kennissessie E-commerce (max. 40 personen) (VOLGEBOEKT)


Voor de kennissessie e-commerce verwelkomen wij u graag in het Midpoint Huis van de Logistiek in Tilburg. Het huis is de ontmoetingsplek voor alle bedrijven, (onderwijs)instellingen en overheden die verbonden zijn aan het logistieke werkveld. De plek waar ideeën landen, samenwerking wordt geïnitieerd en ambities worden ingevuld.


In het Huis van de Logistiek zijn bedrijven gevestigd die met hun aanbod gelinkt zijn aan het logistieke werkveld. Zij kunnen met hun kennis, ervaring en diensten de bedrijven in de regio helpen met hun logistieke vraagstukken en die kennis en ervaring inbrengen in het onderwijs.


Naast gevestigde bedrijven beschikt het huis over een praktijkopleidingscentrum, theorielokalen voor (logistieke) trainingen, vergaderzalen, loungebar en flexwerkplekken.


Na een korte rondleiding gaan we in gesprek over de uitdagingen die e-commerce supply chain met zich meebrengt. Wat zijn de uitdagingen voor een e-fulfilmentbedrijf, welke eisen stellen e-commerce bedrijven aan de omgeving en hoe wordt de klanttevredenheid geborgd?


Deze onderwerpen worden ingeleid door sprekers uit het bedrijfsleven en de overheid die werkzaam zijn binnen dé e-fulfilment locatie van Nederland, Midden-Brabant.


Na afloop van het programma gaat u naar LOFT waar u een lunch wordt aangeboden door Logistiek Midden-Brabant.

INFORMATIE


Kosten deelname congres

Leden NDL/HIDC
€ 185,00 (p.p. en excl. BTW)

Niet-leden
€ 595,00 (p.p. en excl. BTW)


Het regionale programma wordt u kosteloos aangeboden door Logistiek Midden-Brabant. Aan dit programma kunnen 215 personen deelnemen. Aanmelding gebeurt op volgorde van binnenkomst en is alleen mogelijk in combinatie met een bezoek aan het middagcongres.


Locatie
De ontvangst voor het regionale programma vindt plaats in LOFT, Lovensekanaaldijk 63, Tilburg. Ook het middagcongres vindt hier plaats.


Aanmelden
U kunt zich via de aanmeldpagina tot en met 12 oktober a.s. aanmelden, maar ook afmelden voor het congres. Na inschrijving ontvangt u een factuur. Een week voorafgaand aan het congres sturen wij u een bevestiging, inclusief routebeschrijving.


De aanmeldingen zijn gesloten.


Factuur en bevestiging
Na inschrijving ontvangt u een factuur. Een week voorafgaand aan het congres sturen wij u een bevestiging, inclusief routebeschrijving.


Parkeren
U kunt uw auto gratis parkeren bij LOFT.


Openbaar vervoer
Vanaf het station in Tilburg bent u met het openbaar vervoer in 30 minuten bij LOFT.


Routebeschrijving


Route plannen »

Annuleren
U kunt alleen schriftelijk annuleren. Tot 6 oktober is dit kosteloos. Vanaf 6 oktober zijn wij genoodzaakt de volledige kosten in rekening te brengen. Wel kan uw toegangsbewijs door een collega worden gebruikt. Wij ontvangen dan graag de volledige gegevens van deze persoon.


Contact
Voor vragen over de aanmeldingsprocedure kunt u contact opnemen met Frieda Ouwendijk, telefoon 079 – 343 8132 of ndd@ndl.nl.

Disclaimer


Information on this internet site is provided “as is” without warranty of any kind, neither explicit nor implicit, including but not limited to the implied warranties of merchantability, suitability for a particular purpose, or non-infringement. As some jurisdictions do not allow exclusion of implied warranties, the above exclusion may not apply to you.

Information on this internet site may contain technical inaccuracies or typographical errors. Information may be changed or updated without notice. NDL/HIDC may also improve and/or change the products and/or the programs described in this information at any time without notice.

Any comments or materials sent to NDL/HIDC, including feedback data, such as questions, comments, suggestions and the like, regarding the content of any such documents (collectively “Feedback”), shall be deemed non-confidential. NDL/HIDC shall not be under any obligation whatsoever with respect to such Feedback and shall be free to reproduce, use, disclose, exhibit, display, transform, create derivative works and distribute the Feedback to others without limitation. NDL/HIDC shall moreover be free to apply any ideas, concepts, know-how or techniques contained in such Feedback for any purpose whatsoever, including but not limited to developing, manufacturing and marketing products incorporating such Feedback. The NDL/HIDC internet site may contain links or references to other internet sites.

As internet is maintained independently at thousands of sites around the world, the information, names, images, pictures, logos and icons that may be accessed may originate outside the boundaries of the NDL/HIDC internet site, and NDL/HIDC will have no control over such information. Therefore, NDL/HIDC shall have no obligation or responsibility regarding any content derived or obtained from or accessed within, through or outside NDL’s/HIDC’s own internet site. Users agree not to add, alter, substitute or amend in part or in its entirety any information posted by NDL/HIDC on the NDL/HIDC internet site.

Under no circumstances will NDL/HIDC be liable to any party for any direct, indirect, special or other consequential damages for any use of this website, or any other hyperlinked website, including but not limited to any lost profits, business interruption, loss of programs or other data on your information handling system or otherwise, even if we are expressly advised of the possibility of such damages.

Copyright © 2015 Vereniging Nederland Distributieland (NDL/HIDC) all rights reserved





De NDD 2016 wordt mede mogelijk gemaakt door: